به گزارش راهبرد معاصر، علیرضا تویسرکانی؛ مدیر بازرسی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه در شهر تهران روزانه حداقل 2 میلیون سفر از طریق تاکسی انجام میشود و در این ترددها طبیعتاً مشکلاتی هم وجود دارد، گفت: از آنجایی که راننده تاکسی مستقیم با مسافر در ارتباط است، مشکلات تاکسیرانی به نسبت سایر ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر است.
تویسرکانی گفت: از آبان ماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری حدود 500 پرونده شکایتی بین مسافران و رانندگان تاکسی رسیدگی شده و به مصالحه انجامید و از ارجاع آن به دادسرا جلوگیری شد.
وی با اعلام اینکه بیش از نیمی از مجموع 78 هزار تاکسی فعال در شهر تهران عمر بالای 10 سال دارند و اغلب آنها باید نوسازی شود، اظهار کرد: اکثر تاکسیرانان دارای خودروی فرسوده، سرمایه لازم برای نوسازی خودروی خود را ندارند و باید به آنها تسهیلات ارائه شود.
مدیر بازرسی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: با پیگیریهای صورت گرفته و تلاش مدیرعامل تاکسیرانی، معاونت فنی و بهرهبرداری و صندوق کارآفرینی امید، موضوع نوسازی ناوگان تاکسیرانی دنبال شده است و بهزودی وام صندوق کارآفرینی در اختیار رانندگان دارای خودروی فرسوده قرار میگیرد.
تویسرکانی عنوان کرد: از ابتدای فروردین تاکنون، بیش از 950 دستگاه تاکسی برای ورود به ناوگان تاکسیرانی کارسازی شده که 523 دستگاه تا 20 خرداد تحویل داده شده و مابقی هم به صورت روزانه و نهایتا تا 15 تیرماه تحویل داده میشود؛ تلاش ما بر این است که بتوانیم از ظرفیت خودروهای وارداتی مدرن نیز برای نوسازی این ناوگان استفاده کنیم./ تسنیم